P.M.H. Atwater – Élet a Halálközeli és UFO-Élmények Után

Pszichológiai és Fiziológiai Utóhatások
Halálközeli és UFO-Élmények Után

 

Az írás P.M.H. Atwater nemzetközi NDE-szaktekintély, megtapasztaló írása alapján készült (forrás).

 

Fordítói megjegyzés: Ez az írás eredetileg csak halálközeli élményen átesettekről szól. A valóság azonban az, ahogyan ezt a fordító (lásd az írás alját) spirituális tapasztalataiból, földönkívüli intelligenciákkal való tapasztalataiból és reinkarnációs utaztatói tapasztalatából, illetve ismert spirituális tanítók önéletrajzát, valamint reinkarnációkutatók – Michael Newton, Dolores Cannon – több évtizedes megfigyeléseit összegző műveit felhasználva is megfigyelte, hogy
a földönkívüli intelligenciákkal (ETI) való találkozások és a spirituális megvilágosodás (abszolút/holisztikus/integrál/kvantum tudatosság/pillanatok) átélése után SZINTÉN ezek a vonások figyelhetők meg a megtapasztalókon.

A társadalom ezt legtöbbször pszichoterápiás legyógyszerezéssel nyugtázza, így érdemes mihamarabb a hagyományos pszichológiától, illetve a gyógyszeripari és fősodrású orvoslástól eltérő támogató személyt is keresni, lehetőleg hasonló élményt átéltet, lehetőség szerint olyant, aki már számos ilyen embernek tudott iránymutatást, értelmezési keretbeli segítséget adni.

Még az alternatív gyógyítói körökhöz képest is, egy hasonló élményt átélt laikus többet tudhat segíteni, mint egy olyan, magát hivatásosnak tartó személy, akinek ilyen élménye még nem volt: utóbbiak egyszerűen nem tudják megérteni az ilyen élményeket átélt ember lelkét.

Igaz lehet ez még az olyan előző életes utaztatói technikákat alkalmazókra is, akiknek még nem volt ilyen halálközeli átélésük saját élményes utazódáson kívül.

A (zárójeles) részek a fordító-megtapasztaló F.B. megjegyzései.

Ajánlott háromperces videófordításunk bevezetőként: László Ervin – Az Önfelismerő Kozmosszal Integráns Tudatosság (ezt a videót annó kifejezetten ehhez a cikkhez fordítottuk le, ami akkor még fordításban volt).

Kapcsolódó cikk: 
P.M.H. Atwater – Mit tegyünk egy Megvilágosodás- vagy UFO-Élmény Után?
https://exopolitikamo.wordpress.com/2016/06/01/p-m-h-atwater-mit-tegyunk-egy-halalkozeli-vagy-ufo-elmeny-utan

P.M.H. Atwater – Gyerekek Halálközeli és Halálközeli-szerű Élményei
https://exopolitikamo.wordpress.com/2016/08/01/p-m-h-atwater-gyerekek-halalkozeli-es-halalkozeli-szeru-elmenyei/

Spirituálisan Átalakító Élmények Utóhatásai
https://exopolitikamo.wordpress.com/2021/07/16/spiritualisan-atalakito-elmenyek-utohatasai

 

Az utóhatás mintái

 

P. M. H. Atwater

P. M. H. Atwater

A halálközeli élményt megtapasztalók kb. 80 %-a azt állítja, hogy örökre megváltoztatta az életüket az, ami velük történt.

Az utóhatásokat közelebbről megvizsgálva meglepő dimenziók mintái tárulnak fel. Akár gyerekek, serdülők vagy felnőttek voltak az élmény részesei, nem csupán megújult életkedvvel és spirituális látásmóddal gazdagodtak, hanem olyan mértékű különös, tudományosan igazolható pszichológiai és fiziológiai változások jeleit mutatták, amilyen mértékűeket korábban soha!

Az évek során különféle kutatók próbálkoztak azzal, hogy erről leírást adjanak. A klinikai tanulmányozásokra szükséges összegek hiányának ellenére a legtöbb kutató úgy érzi, hogy már elég kutatómunka áll rendelkezésre ahhoz, hogy igazolják az utóhatás-mintákat és az ezzel kapcsolatos információt nyilvánosságra hozzák.

Annak ismerete, hogy a megtapasztalók milyen jellegzetességeket mutatnak, enyhíti az aggodalmat és zavart nemcsak a megtapasztalóban, hanem a családtagokban és a barátokban, valamint az egészségügyi dolgozókban és általánosságban véve a nagyobb közösségben is.

A halálközeli élmények utóhatásának mintáit akkor értjük meg leginkább, ha a pszichológai és fiziológiai változások főbb karakterisztikáit más-más irányokból vizsgáljuk meg. Ezek a következők:

 

I./II. A pszichológiai változások főbb jellegzetességei

 

  • A halálfélelem elvesztése;
  • spirituálisabbá és kevésbé vallásossá válás;
  • könnyebb az elvont gondolkodás; filozófikusabb;
  • különféle depressziós küzdelmeken megy át;
  • adakozóbb és nagylelkűbb, mint korábban;
  • a szeretet fogalmának kiterjesztése, ugyanakkor kihívást jelent kielégítő (egyéni emberi) kapcsolatok kezdeményezése és fenntartása;
  • a “belső gyermek” vagy a megoldatlan gyermekkori problémák felszínre törése;
  • kevésbé versengő/domináns;
  • meg van győződve, hogy az Életnek és az ő életének is célja van;
  • a korábbi korlátok és a “normális” szerepjátszás elutasítása;
  • kifinomult ízlelés-érintés-tapintás-szaglás;
  • megnövekedett intuitív/pszichikus képességek;
  • a jövő tudása vagy újraélése;
  • karizmatikus;
  • az öröm és a csoda gyermeki átélése;
  • kevésbé stresszes;
  • jobban el tud vonatkoztatni/tárgyilagosabb és objektívebb;
  • képes elkülönülni vagy elválni a testtől;
  • könnyen belemerül, “azzá válik” amire koncentrál;
  • tudásszomj és tanulásvágy;
  • erős kutatószellem/nagyon érdekődő.

 

Részletesen kifejtve:

 

  • A halálközeli élményben részesülők elkezdenek másokat a szokásos feltételektől és társadalmi normáktól függetlenül is szeretni és elfogadni. Úgy tapasztalják meg önmagukat, mint aki mindenkit egyformán és teljes mértékben szeret; nyitottak és nagylelkűek; szokatlan lelkesedéssel fogadnak minden egyes embert, mert a lehetőséget és a csodát látják bennük. Az univerzális szeretet közvetítői akarnak lenni.Az összezavart családtagok ezt a hirtelen viselkedésbeli váltást rendszerint furcsán fenyegetőnek értelmezik: számukra a szerettük újfajta viselkedése (ahol dominánsabb az univerzális szeretet mint az egyéni szeretet, az objektivitás mint a szubjektivitás, mások szolgálata a szerettek kizárólagos szolgálata helyett, planetáris jelentőségű dolgokért való cselekvés az egyéni és családi túlélés és érvényesülés helyett) velük szemben tartózkodónak, felelőtlennek, nemtörődömnek és szeretetlennek tűnik. Néhányan össze is keverik az öröm és a szeretet (amely nem annyira személyközpontú, mint inkább Szívközpontú) kifejezésének ezt a feltétel nélküli módját valamiféle flörtölős, kacér hűtlenséggel, amit ezért sokszor válás követ. (A megtapasztalónak erre ennek tudatában érdemes figyelni, mert sem a szeretet új célzottjai, sem meglevő szerettei nem értik ezt a viselkedést, a szeretet új céljzottjai is úgy fogják fel, mintha flörtölés/intim ismerkedés lehetősége állna fenn; sokszor a megtapasztaló egója, pszichés/testi szükségletei átvehetik, szintén eltéríthetik ezeket a szent szeretetbeli kapcsolódásokat).
  • Az egyik ok, amiért az élet annyira más lesz az élmény után, az az, hogy a megtapasztaló egy eddig semmihez sem fogható összehasonlítási alapra tett szert az élmény által. A megszokott társadalmi magatartási előírások elvesztik a fontosságukat és részlegesen vagy egyesek akár teljesen eltűnhetnek, mivel új, más szintű érdekek kerülnek előtérbe.A korábbi viszonyítási pontok ilyen mértékű váltása gyerekes naivitáshoz vezethet. Ahogy a korábbi normák és mértékek, úgy az alapvető/létszükséglet szintű óvatosság és megkülönböztető képesség/ítélőképesség szintén elgyengülhet. Gyakran lehet hallani, hogy egy halálközeli élményen átment embert átvertek, hazudtak neki, vagy valamilyen kellemetlen balszerencse, vagy baleset áldozatává vált. Amint képesek elkezdeni integrálni az élményüket, megkülönböztető képességük, józan ítélőképességük, józan eszük visszatér.
  • Sok megtapasztalóban kialakul az időtelenség észlelése: hajlamosak a nappal és az esti sötétség természetes váltakozásának áramlatában, flow-jában élni, valamint magasabb fokon vannak tudatában a “jelen pillanatnak” és a “mostban levés” fontosságának. Ezért a jövőbeni eseményekre való felkészülés irrelevánsnak, jelentőség nélkülinek tűnhet számukra.
  • A többiek ezért gyakran elszálltnak címkézik és gyakran totális nem-elfogadással, de általában legjobb esetben is teljes értetlenséggel kísérve (abszolút nem tudnak vele mit kezdeni és hova tenni) mindent megtesznek (beleértve, de nem lekorlátozva ezekre: érzelmi és élethelyzetekbeli manipulálás, fenyegetőzés, zsarolás, hagyományos pszichológushoz járatás, pszichoterapeutával való gyógyszeres kezeltetés), hogy lehozzák a földre és a szerintük / a konvencionális paradigmák szerinti “valós” világba. Figyelmen kívül hagyják a megtapasztaló érzékelésének megváltozását, annak ellenére is, hogy a beszédben megnyilvánuló változások különösen szembetűnőek. Ez annak is köszönhető, hogy a tapasztalatot megéltek az eseményt, mint vízválasztót élik meg az életükben, ami elkülöníti a mostani énjüket a korábbi énjüktől és korábbi gondolkodásmódjuktól, életfelfogásuktól, reakcióiktól.
  • Kétséget kizáróan a tapasztalás után a megtapasztalók nagyon intuitívvé válnak. A pszichikus élmények általánossá válnak, mint például a testen-kívüli élmények; azoknak a lényeknek a megjelenése, akikkel a halálközeli élménykor találkoztak; “emlékezés” a jövőre; más mondatának befejezése vagy előre tudása; növények és állatok kommunikációjának, szándékainak, szükségleteinek érzékelése.Ez a viselkedés nemcsak, hogy aggasztó a család és a barátok számára (akik rendszerint teljesen tájékozatlanok és tudatlanok minden ilyenről), hanem nagyon riasztó és félelmetes is lehet (vagy abszolút közönyösek). Egy személy vallásos hite nem változtatja meg és nem akadályozza meg a képességek és az észlelt ingerek ilyen módú felerősödését (ami különösen mentális világukban vallásosan rögzült megtapasztalókat vihet a szélsőséges kognitív disszonancia, az ön-megőrjítés közelébe). Azonban azok a megtapasztalók, akik megtanulják kontrollálni és finomítani ezeket a képességeket, előnyösnek és hasznosnak ítélik ezeket.
  • Az élet paradoxonjai végre elkezdenek célt és értelmet nyerni, ahogyan (a fentebb is taglalt megnövekedett pszichés képességeknek köszönhetően) a korábbi kritizálás és elítélés helyébe lép a fokozatos megértés általi megbocsájtás. A kemény törtetők és materialisták lazává és filozofikussá válnak, bár ugyenebből kifolyólag azok, akik nyugodtabbak és elköteleződést fel nem vállalók voltak korábban, energikus, másokra mélyen ható eltökélt emberek (“movers and shakers”) lesznek, akik elkötelezetten változást akarnak a világban. A személyiségbeli pálfordulás inkább attól függ, hogy mire van szüksége a személynek a belső növekedése kiteljesedéséhez, tehát a kimenet nem egységes. Bár a család kezdetben elég elképedt lehet, mégis olyan mély benyomást tehet rájuk az, aminek a szemtanúivá válnak, hogy ők maguk is megváltozhatnak és az egyéni tapasztalatból így egy közös fejlődés bontakozhat ki.
  • Általában egy halálközeli élmény megtapasztalója úgy értelmezi önmagát, mint “egy halhatatlan lélek, aki jelenleg egy materiális formában lakozik, hogy megtanulja a leckét (és elvégezze a feladatát), amíg átmenetileg a földi síkon tartózkodik”. Ők már tudják, hogy nem azonosak a testükkel, és közülük sokan a reinkarnáció elméletét vallják. Ezek után, a jelenlegi életük, a jelenlegi testük ismét visszanyeri relatív fontosságát és különlegességét.
  • Ami korábban zavaró volt, elfogadhatóvá válik, ami korábban megszokott volt, attól elfordulnak. Habár a környező világ ugyanaz, annak megtapasztalója már nem! Ebből fakadóan a kommunikáció újszerű módjai kívánkozhatnak ki belőlük, akár absztrakt és grandiózus fordulatokat is használhatnak önmaguk kifejezésére. Türelemmel és erőfeszítéssel minden érintett részéről, a kommunikáció javulhat és valamennyire újra visszatér a normális kerékvágásba. A megtapasztaló azonban úgy tűnik, hogy megtapasztalásától fogva mindig is – akár egész életén keresztül is – “egy olyan húrra pendül”, amit senki más nem érzékel (és nem ért).

 

II./II. A fiziológiai változások főbb jellegzetességei

 

  • Megváltozott gondolkodási folyamatok: a szekvenciális-szelektív gondolkodás átvált halmazos/spirális/mátrixszerű gondolkodásba (clustered thinking);
  • komplex gondolatcsomagok, “egyszerűen csak beugrott” típusú komplex tudások és felismerések;
  • többértelműség tolerálása;
  • magasabb intelligencia;
  • magasabb kreativitás és találékonyság;
  • szokatlan érzékenység fényre és hangra;
  • lényegesen több vagy kevesebb energia (akár energialöketek a testben; illetve gyakran szexuálisabbakká válnak);
  • a biológiai óra visszafelé jár;
  • alacsonyabb vérnyomás;
  • felgyorsult anyagcsere és anyagfelszívódás (gyógyszerekkel és kémiailag kezelt anyagokkal szembeni csökkent tolerancia);
  • gyakran elkezdenek az alternatív gyógymódok felé is odafordulni;
  • elektromos érzékenység (elektromos berendezések anomáliái);
  • szinesztézia (többszörös érzékelés, synesthesia);
  • megnövekedett allergia és érzékenység;
  • gyógyítási képesség jelenhet meg vagy aktiválódhat;
  • váltás az étkezésben a több növény és magféle és a kevesebb hús fogyasztásának irányába;
  • koránál fiatalabbnak látszik: az előtte-utána fotók is különbözhetnek.

 

Részletesen kifejtve:

 

  • A fényre és a hangokra való érzékenység komoly kihívást jelenthet és lehet, hogy elkerülhetetlenné teszi az életmód-váltást. Míg egyesek mindent megtesznek, hogy a napfénytől óvják magukat, mások nem győznek betelni vele. Szinte minden megtapasztalónak hasonló gondja van a túl hangos és a diszharmonikus hangokkal. Sokan képtelenek elviselni a kemény rockot (vagy az általános modern “zenéket”). A túlnyomó többségük a klasszikus, dallamos zenéket és/vagy a természetes hangokat részesítik előnyben, és szenvedéllyel használhatják a zenét gyógyítási célzattal. 
  • Fel-le vonuló energialöketek/energiahullámok vonulnak végig sokaknál a testükben, miközben fényeket láthatnak a levegőben. A kutatók a kundalini megnyílásaként tekintik ezt a jelenséget – szanszkrit kifejezés, jelentése: “feltekercselt alvó életenergia a gerinc aljában”. Feltehetően a kundalini energia és a spirituális energia (és a szexuális energia) egy és ugyanaz, de ennek az elméletnek az igazolása még várat magára – a folyamatos kutatásról itt lehet többet megtudni: http://www.kundalininet.org, ill. http://www.ICRcanada.org ) 
  • Az elektromos érzékenység arra az állapotra utal, amikor az egyén az erő-mezején vagy energia-mezején keresztül hat a közeli elektromos vagy műszaki eszközökre. Hatásukban és mértékükben e hatások általában szórványosak, néhány megtapasztaló észlelése szerint: az órák megállhatnak, mikrofonok “visítanak”, a hanglejátszó eszközök kikapcsolnak, a TV önmagától csatornát vált, villanykörték égnek ki (pl. utcai villanyoszlop közelében való elsétáláskor), a telefon megszakad, a számítógép memóriája hirtelen csökken, és így tovább. Azok, akik ezeket az új jellegzetességeket könnyedebben fogadják, kevesebb incidensről számolnak be mint azok, akik megakadnak (megakasztják magukat) a feldolgozás folyamatában. 
  • A fizikai változások, a beállítottságbeli változásokkal együtt, végül is oda vezetnek, hogy a megtapasztalók megváltoztatják a hozzáállásukat az egészség és gyógyítás, foglalkozás, anyagiak, életmód és kapcsolatok terén. Sokan azt mondják, hogy ez majdnem olyan, mintha újra kellene tanulniuk a saját testük és elméjük használatát. A visszaállási időszak után a többségük egészséges és termékeny életet él, ami boldogabb, nagyobb mértékben spirituális beállítottságú és energikusabb, mint korábban. Azok, akik elfojtják vagy letagadják az utóhatásokat, valami módon “beteljesületlennek” érzik magukat, és akár évekkel később akaratlanul is bekövetkezik az “áttörés”.

A megtapasztalás utóhatásait nem lehet színlelni, ahogyan a megtapasztalók az utóhatásokra való reakcióikat sem tudják rejtegetni – attól függetlenül, hogy tudatosul-e bennük, hogy mit csinálnak, vagy sem.

Lehet késleltetni a reakciót, vagy csökkenteni a megtapasztalás hatásait, de nem lehet elbagatellizálni, semmisnek venni azokat a komplex és életet megváltoztató változásokat, amik a megtapasztalással járnak.

Tekintet nélkül arra, hogy bármilyen drámával járt-e a halálközeli élmény, ami ezután történik, azokban a történésekben fognak az igaz értékek és valódi értelmek megalapozódni (és kibontakozni).

 

Hasznos megjegyzések

Lehetséges halálközeli élményben részesülni a fizikai halál beállta nélkül is! Például a gyerekeknek lehet a szokásosnál erőteljesebb álmuk, melyben meghalnak; vagy felnőttek egy karcolás nélkül megúsznak egy balesetet és azon kapják magukat, hogy egy másféle meditatív állapotban vannak, vagy csak később döbbenek rá, hogy “megváltoztak”. Mindezek akkor nyernek hitelességet, ha a személy ugyanazon jellegzetességeket mutatja, mint a halálközeli élmények megtapasztalói.

(Atwater Children of the Fifth World c. könyvében arról is ír, hogy sokunk, akik teljesen másként észleltük a világot egész kicsi korunktól fogva, mint minden más gyerek, szintén áteshettünk halálközeli élményen, kvantumpillanaton, akár elképesztően kicsi korunkban).

Az utóhatásokhoz való igazodás eltart egy ideig. Általában az első három év a legzavarosabb, olyan, mintha a személy “nem jött volna teljesen vissza”. Nagy segítség, ha a megtapasztalók és családtagjaik létrehoznak olyan csoportokat – vagy a meglevőkhöz csatlakoznak –,  ahol a többi megtapasztalóval feldolgozzák a tapasztalataikat. A következő könyvek szintén segítséget nyújtanak a megértéshez, mivel az utóhatás kutatási eredményeibe való mélyebb betekintést biztosítanak.

 

Ajánlott könyvek a megtapasztalás feldolgozásához

 

Ajánlott weboldalak:

http://www.near-death.com

http://pmhatwater.blogspot.com

Angol nyelvű forrás:

http://iands.org/about-ndes/common-aftereffects.html

 

Fordította:

Exopolitika Magyarország. Alapfordítást készítette: Zsoldos Betty mester-coach, a Megszentelt Gazdaságtan c. könyv fordítója (https://sacredeconomics.wixsite.com/magyar/konyv)

 

Kapcsolódó cikk:

P.M.H. Atwater – Mit tegyünk egy Megvilágosodás- vagy UFO-Élmény Után?
https://exopolitikamo.wordpress.com/2016/06/01/p-m-h-atwater-mit-tegyunk-egy-halalkozeli-vagy-ufo-elmeny-utan

P.M.H. Atwater – Gyerekek Halálközeli és Halálközeli-szerű Élményei
https://exopolitikamo.wordpress.com/2016/08/01/p-m-h-atwater-gyerekek-halalkozeli-es-halalkozeli-szeru-elmenyei/

Spirituálisan Átalakító Élmények Utóhatásai
https://exopolitikamo.wordpress.com/2021/07/16/spiritualisan-atalakito-elmenyek-utohatasai